12.03.20

Veelgestelde vragen

We zijn weer open! 

1. Welke veiligheidsmaatregelen heeft het museum getroffen?
We hebben diverse veiligheidsmaatregelen getroffen om een veilig en plezierig museumbezoek mogelijk te maken. Er is een maximum aantal bezoekers per dag en het is noodzakelijk vooraf online een e-ticket met datum en starttijd te reserveren, ook als je een kortingspas hebt. Er zullen geen groepontvangsten of schoolbezoeken plaatsvinden tot in ieder geval september. 
Bekijk hier de diverse veiligheidsmaatregelen we getroffen hebben >

2. Waar kan ik tickets kopen of reserveren? 
Klik hier om direct te boeken >
Bekijk hier de meest gestelde vragen over het online reserveren van je tickets met starttijd >

3. Gaan activiteiten zoals rondleidingen, schoolprogramma's, groepsbezoeken, kinderfeestjes en rondvaarten door?
Deze activiteiten zijn tot in ieder geval 1 september geannuleerd.

4. Krijg ik restitutie voor een boeking van een rondleiding, groepsbezoek of kinderfeestje in de de periode dat het museum gesloten was?
Rondleidingen, (kinder)groepsbezoeken zoals BSO's, rondvaarten en kinderfeestjes zijn tot in ieder geval september geannuleerd en kunnen kosteloos worden omgeboekt naar een latere datum. Er zullen tot in ieder geval september geen groepsbezoeken plaatsvinden. Je kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling sales via sales@maritiemmuseum.nl.

5. We hebben een schoolbezoek geboekt en willen dit annuleren. Krijgen we geld terug?
Alle schoolboekingen zijn tot september geannuleerd. Deze programma's kunnen kosteloos worden omgeboekt naar een latere datum. Je kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling sales via sales@maritiemmuseum.nl.

6. We hebben een zakelijke ontvangst geboekt in deze periode. Wat nu?
Zakelijke ontvangsten zijn geannuleerd en kunnen kosteloos worden omgeboekt naar een latere datum. Onze sales medewerkers nemen contact met je op om de mogelijkheden te bespreken, of neem contact op via sales@maritiemmuseum.nl.

7. Ik heb reeds een e-ticket gekocht via de website van het museum. Krijg ik mijn geld terug?
Je e-ticket heeft een geldigheid van een half jaar. We zien je graag later dit jaar terug in het museum. Het is dan wel noodzakelijk naast je e-ticket ook een gratis ticket met datum en starttijd te reserveren. Heb je hier een vraag over? Neem dan contact met ons op >

8. Ik heb een entreeticket gekocht via een travel agent of reseller. Krijg ik bij annulering geld terug?
Mocht je via een reseller hebben geboekt, kun je het beste contact opnemen de desbetreffende reseller.

9. Gaat het museumcafé Het Lage Licht weer open?
Ja, ook het museumcafé is  naar verwachting geopend van 1 juni. Bij mooi weer kun je plaats nemen op het terras. Om plaats te nemen in het museumcafe heb je een geldig e-ticket van het museum nodig, ofwel reserveer je tafel bij aankomst in het museum.

10. Is de bibliotheek open?
Nee, deze is gesloten tot september. Je kunt onze medewerkers wel contacten op bibliotheek@maritiemmuseum.nl.

We doen er alles aan, om je vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

We verheugen ons enorm op de heropening om bezoekers weer te mogen verwelkomen in het Maritiem Museum. Graag tot snel!