Ga naar de hoofdinhoud
De haven in het ceentrum van Rotterdam

Klein rondje Maritiem Rotterdam

Onbegeleide wandeling voor groep 7 en 8

Havenstad Rotterdam veranderde in de loop der eeuwen van een slaperig vissersstadje in de meest dynamische haven van Europa. De leerlingen beleven tijdens deze 2,9 kilometer korte wandeling zowel de haven- als de wereldstad aan de hand van hun eigen smartphone. Met historische foto's en filmpjes vergelijken ze toen met nu. Educatieve quizvragen bieden diepgang.

Kosten: Gratis, exclusief watertaxi.

Maximale groepsgrootte: Zelf te bepalen of geen maximale groepsgrootte

Tijdsduur: 60 – 70 minuten
Dagelijks te boeken tussen 10:00 en 17:00 uur. Ook op maandag, tijdens het weekend en in schoolvakanties.

Boek nu

De leerlingen passeren (al dan niet virtueel): het gebombardeerde Waterkwartier, hebben spectaculair zicht op de Erasmusbrug en en de historische Veerhaven. Een kennismaking met grootstedelijk vertier in de hippe Witte de Withstraat maken de wandeling compleet.

Route met eigen smartphone

Als docent begeleid je deze wandeling zelf. De leerlingen lopen de route aan de hand van hun eigen smartphone, terwijl de begeleiders een blad met extra achtergrondinformatie kunnen gebruiken.

Met meerdere groepen tegelijk is dit een prima wisselprogramma. Terwijl de ene klas binnen aan de slag gaat met een museumles, ondergaat de andere klas buiten de Rotterdamse haven en vice versa.

Daarom!

• Perfecte aansluiting op Aardrijkskunde.
  • Ideaal voor of na een museumles.
  • Zie zowel de haven- als de wereldstad.

Rondje Maritiem Rotterdam hoeft niet per se voorbereid te worden, maar het is wel noodzakelijk om de leerlingen al op school of thuis de app (izi.TRAVEL) te laten downloaden. De leerlingen kunnen dan elk moment buiten aan de slag.

Meer weten of boeken?

Bel ons voor meer informatie of een reservering via 010 4029 264 of stuur een email naar sales@maritiemmuseum.nl met je vraag en contactgegevens.

Neem contact met ons op
Boek tickets