Vragen over online tickets?

In verband met het coronavirus is er een beperkt aantal bezoekers dat het museum tegelijkertijd kan bezoeken. Verzeker jezelf van tickets en boek van tevoren online. Kies eenvoudig je bezoekdatum en starttijd, óók als je een kortingspas hebt. Kaartverkoop aan de kassa is beperkt. Zo kunnen we bezoekers goed spreiden over de dag en zorgen we voor een plezierig én veilig museumbezoek voor iedereen.

Heb je een vraag over het bestellen van een online ticket, wil je meer weten over het reserveren van een ticket met starttijd met je Museumkaart, Rotterdampas of andere kortingspas? Lees hier de antwoorden op de veelgestelde vragen. 

Wat zijn de entreeprijzen en welke kortingspassen zijn geldig?
Klik hier voor een overzicht >

Ik heb een kortingspas, heb ik dan ook een e-ticket met starttijd nodig?
Ja, ook als je een kortingskaart hebt zoals een Museumkaart, Rotterdampas, BankGiro Loterij VIP-KAART(18+), Jeugdvakantiepaspoort (JVP) of Vriendenpas adviseren we je een e-ticket met datum en starttijd online te reserveren. Dit is geheel gratis.

Kinderen tot 4 jaar mogen gratis het museum bezoeken, hebben zij ook een e-ticket nodig?
Ja, ook voor hen adviseren we een e-ticket met datum en starttijd te reserveren. Dit is geheel gratis.

Kan ik ook tickets bij de kassa in het museum kopen?
Kaartverkoop aan de kassa is beperkt, vol = vol. Verzeker jezelf van tickets door van tevoren online te reserveren.

Ik heb een e-ticket besteld en betaald, maar niet ontvangen. Wat nu? 
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:
- De e-mail met je e-tickets kan zich in je spambox of map met ongewenste e-mail bevinden.
- Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer je e-mail na een poosje.
Mocht je na een paar minuten nog steeds geen mail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via support@globalticket.nl.

Het lukt me niet online een ticket te reserveren.
Controleer je internetverbinding en vernieuw de webpagina. Je kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser.

Hoe ver vooruit kan ik tickets reserveren?
De maximale periode om tickets vooruit te kunnen boeken is 1,5 maand. 

Moet ik mijn e-ticket uitprinten?
Nee, dat hoeft niet. E-tickets kunnen direct vanaf een smartphone gescand worden. Zorg er wel voor dat de helderheid op maximaal staat, je het oorspronkelijke PDF-bestand opent (géén screenshot maken) en je batterij is opgeladen.

Help! Ik ben meer dan 15 minuten te vroeg of te laat, wat nu?
Je e-ticket met starttijd is uitsluitend geldig op de aangegeven datum en tijd zoals op het ticket vermeldt. Kom je te vroeg of te laat, dan kunnen we niet garanderen dat je (onmiddellijk) naar binnen kunt.

Moet ik met mijn e-ticket eigenlijk nog langs de kassa?
Ja, je e-ticket plus je eventuele kortingspas dienen bij de kassabalie te worden gecontroleerd op geldigheid. Je ontvangt vervolgens een museumentreebewijs, waarmee je toegang krijgt tot de tentoonstellingen, steiger, schepen en kranen in de Maritiem Museum Haven. Dit entreebewijs heb je tevens nodig om interactieve spellen mee te kunnen spelen in het museum.

Hoe kan ik gebruik maken van de 20% korting op de APCOA parkeergarage (Hartmansstraat 35 Rotterdam) met mijn e-ticket?
Hiervoor heb je het parkeerkaartje nodig, dat je kan krijgen zodra je de parkeergarage binnen rijdt. Kies daar dus niet voor de optie om direct te betalen met je bankpas, dan kunnen wij géén korting bieden. Toon je parkeerkaart bij aankomst in het Maritiem Museum, in combinatie met je e-ticket voor een stempel op je parkeerkaart, waardoor je 20% korting ontvangt bij het afrekenen in de garage.

Ik ben mijn e-ticket kwijtgeraakt. Wat nu?
Wij hebben je reservering en contactgegevens in ons systeem staan. Neem vooraf contact met ons op tel: 010-413 26 80. 

Ik heb e-tickets gekocht maar wil deze aankoop annuleren, kan dat? 
We geven geen geld retour op e-tickets. Mochten er onverwachte omstandigheden zijn dan kan je contact opnemen met onze klantenservice via support@globalticket.nl of bel 020 244 2877.

Ik heb e-tickets, maar wil op een andere datum of tijd komen. Kan dat?
Tot 48 uur voorafgaand aan je bezoek is het mogelijk je om tickets om te boeken naar een andere datum en tijd, mits beschikbaar. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via support@globalticket.nl of bel 020 244 2877.

Is er een maximale bezoektijd of eindtijd aan mijn museumbezoek?
Nee, je hebt alle tijd om het museum en de museumhaven te bezoeken. Er is geen eindtijd, alleen een starttijd om vast te leggen bij je museumbezoek. Je bent welkom tot sluitingstijd van het museum.

Ik heb een andere vraag over online tickets.
Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur een mail naar support@globalticket.nl of bel 020 244 2877.