Wat je moet weten over je online ticket

  • Kan ik mijn e-ticket via mijn smartphone laten scannen?
    Je kunt je ticket printen, of op je smartphone of tablet laten scannen bij de entree van het museum. Controleer wel vooraf of je toestel voldoende is opgeladen. 
  • Hoe kan ik gebruik maken van de 20% korting op de APCOA parkeergarage (Hartmansstraat 35 Rotterdam) met mijn e-ticket?
    Overhandig je APCOA parkeerkaart aan de balie van het Maritiem Museum met je e-ticket. Onze medewerkers zullen je parkeerkaart coderen zodat de 20% korting bij het afrekenen in de APCOA parkeergarage automatisch verrekend wordt.
  • Hoe krijg ik de 20% korting in de Giftshop met mijn e-ticket?
    Op vertoon van het entreekaartje wat je krijgt bij onze balie, krijg je 20% korting in de Giftshop.
  • Hoef ik met het e-ticket niet langs de kassa?
    Je e-ticket wordt gescand bij de kassa. Je krijgt hiervoor een entreebewijs in de plaats, waarmee je meteen aan boord van onze schepen en kranen in de Maritiem Museum Haven kunt. 
  • Hoef ik met het rondvaart e-ticket niet langs de kassa?
    Je rondvaart e-ticket wordt gescand bij de kassa. Je krijgt hiervoor een entreebewijs in de plaats, waarmee je aan boord van het schip kunt waarmee je gaat varen. 
  • Is er voor bezoekers met een e-ticket een fast lane?
    Er is geen fastlane maar op drukke dagen, bijvoorbeeld tijdens de schoolvakanties, zorgen we voor snelle afhandeling voor Museumkaarthouders, Rotterdampashouders en bezoekers met een e-ticket.
  • Ik ben mijn e-ticket kwijtgeraakt. Wat nu?
    Wij krijgen een kopie van alle verkochte e-tickets. Vraag hiernaar bij de balie. 
  • Ik ben met meer dan 14 personen. Kan ik dan ook mijn tickets online bestellen?
    Voor groepen vanaf 15 personen hanteren wij scherpe tarieven. Een reservering is hiervoor noodzakelijk (max. 24 uur van tevoren). Onze medewerkers helpen je graag verder. Bel 010-402 92 64 of mail ons 
  • Hoe lang is mijn e-ticket geldig?
    Je e-ticket is maximaal 6 maanden geldig na de dag van aankoop. Het rondvaart e-ticket is alleen geldig om de dag en het tijdstip dat vermeld staat op je e-ticket. 
  • Is het nodig met een Museumkaart, BankGiro Loterij VIP-KAART, Rotterdampas, CJP pas, ICOM card of lidmaatschapspas van de Vereniging Rembrandt of Nedlloyd Pensioen ook een e-ticket te kopen?
    Nee, met dergelijke kortingskaarten hoef je geen e-ticket tegen volledig tarief aan te schaffen. Je kunt je kaart of pas bij onze kassa laten scannen  voor de ontvangst van een geldig entreebewijs en ontvangt de korting of gratis entree, afhankelijk van je kaart, terplekke. Zie onze entreeprijzen voor de tarieven per kaarttype.
  • Ik heb e-tickets gekocht maar wil deze aankoop annuleren, kan dat? 
    We restitueren geen e-tickets. Wel hebben we de geldigheid extra lang voor je gemaakt. Je kunt ze tot 6 maanden na je aankoop gebruiken, of bijvoorbeeld cadeau doen als je zelf afziet van een museumbezoek. Restitutie van rondvaart e-tickets gebeurt alleen bij zware regen of storm.