01.12.17

Maritiem Museum Rotterdam wint zilveren SponsorRing

Het Maritiem Museum Rotterdam heeft donderdag 30 november de zilveren SponsorRing gewonnen in de categorie ’gesponsorde’ tijdens een feestelijk evenement in de Kromhouthal in Amsterdam. De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland.

De jury roemde de prestatie van het museum dat de Offshore Experience, met een begroting van € 4,8 miljoen, voor 2/3 wist te financieren door maar liefst 56 bedrijven uit de maritieme en offshore industrie en vele fondsen aan zich te binden: “Het Maritiem Museum Rotterdam is erin geslaagd om 56 bedrijven te overtuigen van het belang van samenwerking met het museum. De jury is onder de indruk van de kwaliteit van de tentoonstelling en de bezoekersaantallen die het museum trekt met deze stoere en eigentijdse tentoonstelling. Voor de communicatie is sterk en succesvol ingezet op PR en er is budget vrijgemaakt voor een mooie above the line en online campagne". Algemeen directeur Frits Loomeijer ervaart de prijs als een kroon op het werk van het museum: “Het is geweldig om op een nationaal podium voor de sponsorcases van 2017 erkenning te krijgen voor de prestatie die we samen met onze partners in de Offshore Experience hebben neergezet”. 

Voor het eerst in Nederland

Het Maritiem Museum en de maritieme industrie vertellen in de Offshore Experience voor het eerst in Nederland op spectaculaire wijze het voor het grote publiek onbekende verhaal over energiewinning op zee, inspireren jongeren voor een baan in techniek, bouwen aan de eerste nationale offshore collectie, doen wetenschappelijk onderzoek en fêteren klanten en leveranciers in een museale omgeving.

200.000 bezoekers

De Offshore Experience, waarin bezoekers zich door een 360 graden filmprojectie en spelsimulaties aan boord wanen van een platform op zee, is het grootste project dat het Maritiem Museum ooit gerealiseerd heeft. Het museum ontvangt binnenkort de 200.000ste bezoeker en won reeds eerder dit jaar de Offshore Energy Public Outreach Award en de bronzen European Design Award en werd genomineerd voor de Museum & Heritage Awards, Children in Museums Award en de World Interiors News Award.

SponsorRing

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De jury kiest uit de nominaties de winnaars in diverse categorieën. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.