Bezoekers op tentoonstelling

Plan je bezoek

In het Maritiem Museum Rotterdam ontdek je de enorme invloed van de maritieme wereld op ons dagelijks leven. Ga mee op reis door ons maritieme heden en verleden in eigentijdse tentoonstellingen voor grote én kleine avonturiers.

Luister naar verhalen, bewonder topstukken uit onze vooraanstaande collectie of doe mee aan een van de vele activiteiten. Het museum ligt in de oudste en grootste museumhaven van Nederland waar je op historische schepen en kranen beleeft hoe de wereldhaven Rotterdam op déze plek begon.

• Dinsdag t/m zaterdag: 10.00 - 17.00 uur
  • Zon- en feestdagen: 11.00 - 17.00 uur

In schoolvakanties (regio midden) ook op maandag open van 10.00 tot 17.00 uur.

Hoofdgebouw, museumhaven en werkplaatsen in het paviljoen zijn gesloten op maandagen buiten de schoolvakanties, nieuwjaarsdag, Koningsdag, Eerste Kerstdag en tijdens de Rotterdamse Marathon.

De museumsteiger, historische schepen, kranen en de werkplaatsen zijn maandag t/m zaterdag vanaf 11:00u toegankelijk, en zondag vanaf 12:00u.

Boek vooraf je online tickets - ook als je een voordeelkaart (zie onder) hebt. Dit is gratis!

• Volwassenen - €17,50
  • Kinderen 4 t/m 15 jaar - €12,50
    (uitsluitend toegang onder begeleiding van een volwassene)
  • Kinderen tot 4 jaar - Gratis
  • CJP en studenten - €11,50

Museumkaart, Rotterdampas, Jeugdvakantiepaspoort (JVP), ICOM, VriendenLoterij VIP-KAART (18+) en leden vereniging Rembrandt, NedLloyd Pensioenfonds - Gratis

Adres:
Leuvehaven 1 / Maritiem District
3011 EA Rotterdam

Het Maritiem Museum ligt op de kruising Blaak-Coolsingel in de binnenstad van Rotterdam, midden in het bruisende Maritiem District. Het museum is uitstekend bereikbaar en ligt op loopafstand van de Erasmusbrug, CS en de Markthal.

Strijk neer in jouw thuishaven weg van huis. In de kombuis van het Maritiem Museum kun je tijdens (én buiten) je museumbezoek heerlijk eten en drinken.

Niet toegestaan:

• Grote tassen
  • Rugzakken
  • Bolderwagens
  • Grote karren
  • Etenswaren en consumpties
  • Huisdieren
  • Paraplu’s

Tassen dienen achter gelaten te worden in de kluisjes. Te grote karren blijven ook beneden in de hal tijdens het museumbezoek.

Wel toegestaan

• Kinderwagens of buggy's
  • Rolstoelen en rollators

Op zoek naar een origineel maritiem cadeau of een tastbare herinnering na je bezoek aan het Maritiem Museum? In onze Museumshop vind je een verrassend assortiment voor jong en oud.

Onze bibliotheek heeft een van de meest omvattende literatuurcollecties op maritiem gebied in Nederland en bestaat al sinds 1857.

Groepen, BSO's en kinderen

Wil je het museum bezoeken met een grotere groep, zoals een BSO of kinderfeestje? Het Maritiem Museum maakt er een perfecte dag van.

Veelgestelde vragen en toegankelijkheid

Het Maritiem Museum Rotterdam is er voor iedereen. Meer weten?

Bezoekersvoorwaarden

In het Maritiem Museum Rotterdam gelden bezoekvoorwaarden.

Museumhaven by night